Sellaiset 1,6 dessilitraa pitäisi saada puruina pois, joten voipi olla ohut etutukki operaation jälkeen.
Perälaatan alta vaan oksaporalla tahkojuustoksi. Perälaatan, lippaan (tee joku kevyt ramppi tilalle) ja hihnan lenkit kun jättää pois, niin sitten on enää viitisenkymmentä rammoo dieettiä edessä, eli 0,8 desiä puuta. Kiikarin kun vaihtaa kevyempään, kiikarinjalat sahaa halki, eli tekee yhdesä kaksi, niin taas kevenee. Lopuksi voi jättää kiikarin suojaläpät ja torniholkit tiukan paikan tullen reppuun, niin ollaan aikas lähell'ä kisapainoa. Olikohan se punnitustoleranssi 70 rammoo plussan puolelle, että voi kokeilla hieman ylipainoisella saada puhumalla läpi.
Oma kisaWaltteri (Ex GX-1) painaa nelisenkymmentä grammaa alle sallitun. Ei tullut sekään helpolla, joka paikasta mistä vaan oli mahdollista otettiin ainetta pois. Kaikki ruuvit on porattu ontoiksi, kannat kavennettu/lyhennetty sorvissa, liipasinrunko on rei'itetty, latauskahvan nuppi/varsi on koverrettu ontoksi, syöttörampin tein alumiinistä (painonsäästö n 70 grammaa), tukki on kyhäelmä vanhaa orkkista, haapaa, vaneria, hiilikuituputkea ja reikää piisaa (painaa karvan päälle 400 grammaa).