Mikä kali Mikalle?

MikaS

Well-known member
Projektit muuttuu, tulee valmis 6mm arc ja tilattu 7.5" nousulla oleva 6mm rosterikanki on lisäksi kotiutumassa. Tähän pitäisi keksiä kali. Aseena tulee olemaan lippaallinen pulttilukko, noin 12mm kannalla oleva ja max. patruunan pituus 75mm.

6mm br piippuja on ennestään kaksi ja komponentit/vehkeet on jo olemassa. Vaihtoehtoina olisi myös esim. Dasher tai 6mm creedmoore, tai sitten mikä tahansa xxx. Creedmooren hylsyjäkin talosta löytyy, sekä tuhansia .243 55-105 grainisia luoteja. Creedmooressa olisi hyvää, ettei lippaita tarvitsisi todennäköisesti muokkailla, mutta toisaalta olen saanut br;nkin lipassyötön toimimaan. Oma ajatus olisi paikkatarraan osuva ja mielellään noin 3000 laukausta tuohon tarkkuuteen pystyvä kali. Olisiko kenelläkään kokemusta, näkemystä, tällaisesta naatitaan radalla paikkatarrojen reijittämis kaliiperista.

Mites tuo 6mmBR Ackley Improved (6BRA).Suurin ero 6BR Normaan on 40 asteen hartia kulma.

Jos tulee mieleen pidemmällekin paikkatarroihin osua-:).

https://bulletin.accurateshooter.com/2018/04/amazing-accuracy-sauter-shoots-0-282-group-at-600-yards/

Muistanko oikein,että Söderholmilla olisi kalvain tuohon?

Timppa

Miten ois 6XC. Tarkkuuspotentiaalia löytyy, hylsyt normaa kun lapua ei näitä tee, tai 308 tai crmr-hylsystä itse tekemällä. Olen tehnyt 308-lapua hylsystä, trimmaamalla ja kaulat sorvaamalla.

Eipä tee mitään 6XC paremmin kuin esim 6mm CR.. Kuoleva kaliperi tuntuu olevan 6XC.

6mm br;ssä Dasherissa, 6x47:ssä ja 6mm CRM;ssä on ainakin se hyvä, että hylsyjä on, tai voi tehdä Lapuan tuotteista.

MikaS sanoi:
Oletko ollut xc;n tyytyväinen. Myös 6mmx47 on ollut tapetilla.

Enemmän kuin tyytyväinen. Xc kehitetty pitkänmatkan tarkkuusammuntaan ja tulokset on olleet hyviä.

Back